Grekiskt brollop <3

Igar var absolut en av dom basta dagarna for mig har nere pa Cypern. Vaknade upp o inte alls bakis, Tack gudskelov for det!! Richard var sa snall o agerade som min chauffor och skjutsade mig till Koula, dom bor i en landsby ca 15 min harifran, Xylofagou : ) sa da var det dags for Grekiskt brollop :D Koulas kusin som gifte sig, aldrig traffat paret, men ja fick komma anda :D Shiit vilken klanning, sag tung ut!
Kom dit vid ca halv tre o da gjorde man fortfarande i ordning bruden.. efter det var det dans for slaktingarna runt bruden. det var rokelser over hennes huvud och det slangdes tallrikar i backen. :P
Sen gar alla mot kyrkan for ceremonin. jag blev helt overraskad av hur folk betedde sig i kyrkan. folk gick hela tiden eller pratade .. mobiltelefoner. shiit. Sen de som jag trodde var musik var visst prasten som "sjongpratade" haha!
Och sa klart sa kastade vi fargglatt ris pa dom nar dom kom ut :D

Efter att ha slappat av lite hemma sa drog vi vidare till middagen, oj oj oj. mycket bord. borjar med att man kommer in att man ska saga grattis till brudparet. vilket jag med gjorde, kommmer fram o sager grattis pa grekiska o pa svenska :D brudgummen bara "ahh.. u r the swedish girl" hhaah mjaa..

massa massa mat o dricka o jag fick lara mig grekisk dans :D inte sa svart som jag trodde o alla tyckte jag var bra;p.. ja klart d , inte kan dom saga du suger. hhaah
Man bjuder in alla som kommer fran samma by som dom sjalva sa det blev riktigt mycket folk till slut : )

Det ar faktiskt valdigt spannande att vara pa en plats med manniskor som bara pratar ett annat sprak. manga av dom aldre kan inte ens engelska. sa de blev gester och gissningar :D jag kom fram lite pa de grekiska ja kan i afa ; )
Nar vi skulle ga sager Koulas mammas syster nagot till mig pa grekiska..
oversattningen var.. You're Perfect ; )

kanske ska skaffa mig en liten sot grekisk svarmor ? ;p haha!


jag hann inte vara med pa hela brollopet innan det var dags att dra vidare. men jag ar redan bjuden pa ett nytt brollop, men de e inte forran om nagra ar ;p
Richard o Dennis var sa snalla o kom o hamta mig :D



xx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0